سه اختراع خونبار : نعل اسب – قطب نما – باروت و تفنگ باروتی
روشی جدید برای گرفتن الماس (جم).جم رایگان بازی کلش اف کلنز (کاملا واقعی).صد درصد واقعی.هک جم کلش آو کلنز
سرگرمی اخبار دانلود

اختراع نعل اسب و تشکیل امپراتوری های پهناور:

میان اختراع نعل اسب و شکل گیری امپراتوری ها ی پهناور و با ثبات رابطه ی مستقیم وجود دارد . زیرا تا قبل از اختراع این وسیله که بیش از دویست سال قبل از میلاد در روم باستان اختراع شد اسب ها هرگز نمیتوانستند مسافت های خیلی طولانی را طی کنند زیرا بر اثر سایش سم هایشان تلف می شدند و حتی سایر چهارپایان هم برای انتقال تجهیزات لازم بدون نعل کارایی زیادی نداشتند ولی با اختراع نعل توان حمل بارشان به یکباره چهار برابر شد. و این آغازی بود بر تشکیل امپراتوری های پهناور و با ثبات در جهان ( لازم به ذکر است که نمونه هایی از امپراتوری قبل از این اختراع وجود داشته اما یا ثبات نداشته و زود از بین رفته اند و یا یک استثنا به حساب می آیند ) منابع: تاریخ تحول دولت در اسلام و ایران دکتر برزگر ص25  / استاریانوس starrianos- 1981 – pp-48-126

قطب نما در دست اروپاییان یا دریچه ای به سوی استعمار گری:

 این وسیله که در 400 سال قبل از میلاد در چین اختراع شد تنها کارکردش استفاده از آن برای پیدا کردن جهت جنوب بود و در چین هرگز در دریا نوردی از آن استفاده نشد . ایرانی ها با توسعه ی کارایی های قطب نما آن را وارد صنعت دریا نوردی کرده و تجارت دریایی را دچار تحول کردند . و درست در زمانی که اروپائیان در وجود جایی به نام چین که مارکوپولو در کتابش به آن اشاره کرده بود تردید داشتند و طولانی ترین سفر های دریایی شان بین جزیره ی انگلیس و نوار شمالی اروپا بود. این ایرانی ها بودند که با چین تجارت دریایی می کردند این وسیله برای دریا نوردان ایرانی حکم یک وسیله ی استراتژیک داشت و تا پایان قرن چهاردهم این وسیله در انحصار ایرانیان و مسلمانان بود. در اوایل قرن پانزدهم این وسیله توسط یک جاشوی هندی مورد سرقت قرار گرفت و به چین برده شد و پس از آن اسرار آن در سایر نقاط جهان از جمله اروپا انتشار یافت.- (هند مهمترین مستعمره ی اروپا/ از ماست که بر ماست)

انتشار این اسرار در اروپا که تا کنون برای ارتباط با شرق و حتی آفریقا با سدی مانند کشور های اسلامی و ایران مواجه بود که برایشان بسیار نا امن می نمود اهمیت بسیاری داشت و درست بعد از این بود که اروپاییان به غارت سایر کشور ها ی آفریقایی و یا شرقی مانند هند و چین پرداختند و استعمار گری را شکل دادند و با غارت منابع آنها موجب رنسانس صنعتی در اروپا شدند. ( منابع: ویکی پدیا/ کتاب شناخت ماهیت و عملکرد امپریالیسم دکتر الهی ص 31 و 31 / تاریخ جهان نو نوشته روزول پالمر جلد 1 ص 121)

تفنگ باروتی: بعد از اختراع باروت در چین به سال 800 و ساختن تفنگ باروتی- توپ- درسال 1128 که توسط مغول ها در قرن پانزدهم به دست اروپاییان رسید. آنها از این وسیله در جهت گسترش استعمار بیشترین بهره ی ممکن را بردند و در قتل عام مردم کشور های تازه کشف شده و یا مستعمره هیچ دریغ نورزیدند. اینگونه بود که تمدن بزگ و فرهنگ اصیل اروپایی به سر تا سر جهان صادر شد . قتل و غارت کشورهای دیگر مهمترین شاخص این فرهنگ به شمار می رود. نکته ی جالب این که این اختراعات قرن ها در دست مردم مشرق زمین به کار برده می شد اما هرگز باعث نشد که به غارت دنیا و استعمار سایر کشور ها بپردازند. در این واقعیت یک دنیا مفهوم نهفته است. این نشان میدهد که این اختراعات خود خونبار نیست بلکه بستگی دارد در اختیار چه ایدئولوژی یی قرار بگیرد .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 29 تير 1393برچسب:سه,نوع,اختراع,خونبار,
ارسال توسط رضا دهدشتی